Kom Hotel bygger IT-funktionen starkare med LTC

Kom Hotel bygger IT-funktionen starkare med LTC

I sin strävan att stärka IT-funktionen har Kom Hotel och KFUM Central valt att teckna avtal med oss på LTC. Huvuduppdraget för LTC är att skapa än bättre förutsättningar för personalen att utföra sitt arbete. Det gör vi genom att förbättra supporten till personalen, men också genom att stegvis förändra IT-miljön så att den blir säkrare och än mer stabil.

Avtalet omfattar IT-strategi och support, men också ansvar för att såväl datakommunikation som verksamhetskritiska systemen fungerar. Detta oavsett om vi på LTC levererar systemen som molntjänst eller underhåller dem på plats hos Kom Hotel.

Torbjörn Brown, VD på Kom Hotel och KFUM Central, kommenterar avtalet så här: Samarbetet är ganska färskt men jag kan redan se stora förbättringar, framför allt i hur personalen upplever supporten. LTC kommer att genomföra ett antal förbättringsprojekt i vår IT-miljö under sommaren och hösten, vilket kommer att ge oss än bättre stöd för verksamheten. Både på kort och lång sikt.

Kort om Kom Hotel

Föreningarna KFUK och KFUM byggde tillsammans huset i kvarteret Rosenbusken som stod klar 1972. Byggnaden var först studenthem under terminerna och hotell under sommaren men är sedan den 15 maj 1978 hotell på heltid. Kom Hotel är ett personligt och miljöcertifierat Best Western hotell som ligger centralt i Stockholm. Hotellet har 143 rum och 10 konferenslokaler.

Kort om LTC

LTC är ett Stockholmsbaserat IT-tjänstebolag i snabb tillväxt. LTC finns till för de små och medelstora företag som prioriterar säkerhet och efterfrågar ett helhetsansvar för en väl fungerande IT-funktion.